مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 08:252021-09-16سياسي

ویدئو| چرا دچار همه چیزدانی رسانه ای می شویم؟


حضور مداوم و مستمر در شبکه های اجتماعی و عضویت در کانال ها و گروه های متعدد فضای مجازی باعث می شود ما به پرخوری در فضای رسانه ای دچار شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سوادرسانه خبرگزاری فارس، نتایج آخرین پژوهش ها و مطالعات علمی نشان می دهد اطلاعاتی که انسان امروزی یعنی انسان عصر رسانه های نوین و فضای مجازی در طول یک روز از زندگی اش دریافت می کند برابر با همه اطلاعاتی است که انسان قرن هجدهم در طول عمرش دریافت کرده است.

این اطلاعات با چنان سرعت و حجمی خودشان را بر ما که مخاطب آن اطلاعات محسوب می شویم تحمیل می کنند که مجال ارزیابی، تجزیه وتحلیل را از ما می گیرند و درنهایت ما می مانیم و سردرگمی در اقیانوس دانسته هایی که عمق آن بسیار کم است.

پرسش اساسی و مهم این است که آیا ما به عنوان مخاطب به این حجم از اطلاعات در حوزه های گوناگون نیاز داریم؟ آیا این حجم از اطلاعات مزیت است یا یک چالش بزرگ در عصر رسانه ای امروز به حساب می آید؟ اگر نگاهی به اطرافیانمان که در حال غوطه خوردن در اقیانوس داده ها و اطلاعات فضای مجازی هستند، بیندازیم متوجه می شویم که بسیاری از مخاطبان فضای مجازی دچار توهم دانایی یا همه چیزدانی رسانه ای شده اند؛ آفتی که اولین علت بروز و ظهورش حجم بالای اطلاعات دریافتی و رد و بدل شده در طول شبانه روز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویدئو| چرا دچار همه چیزدانی رسانه ای می شویم؟

ویدئو| چرا دچار همه چیزدانی رسانه ای می شویم؟